Mimosa Foto handelsbetingelser

Senest opdateret nov. 2017

 

1. Parter
Når du handler på Mimosafoto.dk handler du således med Mimosa v/Robert Sørensen (CVR: 21390275). Du kan kontakte Mimosa Foto ved at skrive til info@mimosa.dk eller ringe på 86 12 04 11.

 

Handelsbetingelserne gælder for forbrugerkøb.

 

2. Priser og betalingsvilkår
Aktuelle priser vil til enhver tid fremgå på mimosafoto.dk. Alle nævnte priser er i danske kroner (DKK) inkl. 25% dansk moms og eventuelle skatter. Mimosafoto.dk forbeholder sig ret til frit at ændre priser uden forudgående varsel.

Da priserne kan ændre sig uden varsel, er det din pligt altid at kontrollere, at det samlede købsbeløb modsvarer købets forventede omkostning, inden du igangsætter din bestilling.

 

Betaling sker med betalingskort direkte på mimosafoto.dk, eller ved betaling i butikken ved afhentning. Du kan betale med følgende korttyper:

• Dankort
• Visa/Dankort
• Visa
• Visa Electron
• Mastercard
• Eurocard
• MobilePay

 

Når din bestilling er gennemført og evt. afsendt med posten, trækker mimosafoto.dk det aftalte beløb på dit kort. Der tages ikke kortgebyr på mimosafoto.dk

 

Ved betaling med Dankort er transaktionen omfattet af reglerne om handel med Dankort. Såfremt at der ved trækningen ikke kan hæves det aftalte beløb, som følge af manglende dækning eller forkerte kortoplysninger, accepterer du yderligere at afholde eventuelt påløbne bankgebyrer eller udgifter i forbindelse med dette. Betalingen vil fremgå som Mimosa Foto af dit kontoudtog.

 

3. Forsendelse
Alle varer bliver sendt med GLS eller PostNord. Vi sender kun varer til danske postadresser, dog ikke til Færøerne og Grønland).

 

3.1 Forsendelser der kommer retur fra pakkeshop
Forsendelser der ikke bliver afhentet, og derfor bliver sendt
return til Mimosa Foto, vil kun blive gensendt hvis kunden betaler for de ekstra fragtomkostninger. Beløbet skal indbetales på kontonr. 6181 0010624819, og der skal ved betalingen refereres til ordrenummeret på forsendelsen, som starter på MF-. Ordren kan først afsendes igen, når vi har mod­taget den retur fra transportøren.

 

Vi skal gøre opmærksom på, at det er kundens eget ansvar at sikre, at kontaktoplysningerne der afgives ved bestillingen er korrekte, så information fra butik og transportør modtages.

 

4. Annullerings- og fortrydelsesret
Når du har indtastet navn, adresse, betalingsinformation og accepteret disse vilkår, vil mimosafoto.dk modtage din endelige bestilling. Når bestillingen er modtaget sker den videre forarbejdning af dine fotos automatisk og den kan ikke stoppes.

Da der er tale om levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, indebærer dette, at der ikke er fortrydelsesret på bestillinger, jf. Forbrugeraftalelovens 18, stk. 2, nr. 3.

Du bør derfor sikre, at de indtastede informationer er korrekte og undgå at oprette bestillinger, som du ikke ønsker at gennemføre.

 

5. Registrering af data
Når du gennemfører din bestilling giver du samtidig mimosafoto.dk ret til at registrere, behandle og arkivere de personlige data som er nødvendige for at kunne gennemføre bestillingen.
Personoplysningerne registreres hos Mimosa Foto og opbevares i fem år efter udløbet af købsåret, hvorefter oplysningerne slettes. Dette er et krav i bogføringsloven.

 

Alle kontaktdata (navn, adresse, e-mail osv.) behandles fortroligt og udleveres ikke til tredjepart uden din forud­gående accept.

Du kan altid bede om at få oplyst, hvilke data mimosafoto.dk har registreret på dig og få slettet disse om nødvendigt, med mindre der er tale om data i forbindelse med en igang­værende bestilling. Henvendelse i forbindelse hermed rettes via e-mail til info@mimosa.dk.

Indehaveren, produktionsmedarbejdere og kundeservice for Mimosa Foto har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på mimosafoto.dk er indehaveren.

5.1. Brug af Cookies på mimosafoto.dk
Ved brug af Mimosa Foto.dk acceptere du, at vi gør brug af cookies på hjemmesiden. Du kan læse mere om brugen af cookies på www.mimosafoto.dk/cookies-vejledning

 

6. Leveringsvilkår og ansvar
Alle digitale fotofremkaldelse order som skal sendes, vil blive afsendt inden for 24 timer på hverdage, eller den først kommende hverdag.

 

Bestiller du til afhentning i butikken, vil ordren, hvis intet andet er valgt, være klar til afhentning 24 timer senere (på hverdage), efter bestillingen er lagt.

 

XL-print har normalt 2 hverdages produktionstid, og hvis det bestilles med montering 2-4 hverdage. Ved bestilling af XL-print med opspænding på lærred, er der op til 6 hverdages produktionstid.

 

Din bestilling tillægges et opstartstilæg på 25,00 kr. og hvis ordren skal sendes et porto eller fragtgebyr. Udgiften til dette fremgår af prislisterne du kan downloade på mimosafoto.dk, og vil også kunne ses i kurven før betaling, og fremgå af ordrebekræftelse som fremsendes på mail.

 

Ekspres ordre (1 times), vil blive tillagt et ekspres tillæg på 25,00 kr., og vil normalt være klar inden for en time efter bestilling, så vidt at ordren bestilles på en hverdag inden for butikkens normale åbningstider, og at ordren kan nå at være færdig, før butikkens normale lukketid. Hvis du er i tvivl, så ret henvendelse til butikken før du ligger ordren. Ligger du en ekspres ordre uden for åbningstiderne, vil denne normalt være klar til afhentning på den først kommende hverdag kl. 12.00.

 

Vi fremkalder analog film (C41) mandag, onsdag og fredag, og hvis intet andet er aftalt, vil din ordre ligge klar til afhentning den førstkommende arbejdsdag herefter. Gælder også hvis ordren skal sendes.

 

I tilfælde af, at din bestilling skulle blive forsinket, kan du derfor heller ikke søge om erstatning, med mindre der foreligger et ansvarsgrundlag fra mimosafoto.dk’s side.
Skadserstatning kan kun kræves, såfremt kunden har lidt et tab som følge af en mangel, og der foreligger en ansvars­pådragende grund herfor.

 

Eventuelle erstatningskrav vil aldrig kunne overstige værdien af den samlede bestilling.

 

Fotobøger og andre fotoprodukter udover digital fremkaldelse, XL-print og analog fremkaldelse, henvises der til Cewe’s  handelsbetingelser og leveringstider.

 

7. Reklamationsret
Købelovens mangelsregler finder anvendelse.
Fejl som skyldes for lav filopløsning eller valg af forkert ­billedformat, er ikke omfattet af reklamationsretten.
Der henvises til beskrivelsen i mimosafoto.dk’s hjælpefunktion for at opnå det bedst mulige resultat.

 

Ønsker du at reklamere over en bestilling, anbefaler vi, at du først kommer ned i butikken eller sender en e-mail til info@mimosa.dk, som efterfølgende anviser, hvordan du skal forholde dig i situationen. Kontakt os gerne hurtigst muligt og senest 24 måneder efter køb.

Efter aftale kan bestillingen sendes til:
Mimosa Foto
Store Torv 5
8000 Århus C

 

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger, hvis denne skal sendes.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at bestillingen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

 

8. Ophavsrettigheder
Inden du overfører fotos til mimosafoto.dk, skal du altid sikre dig, at du har ophavsretten til materialet, og at indholdet af disse ikke strider mod gældende dansk lovgivning, herunder børneporno.

Du har alene ansvaret for billedernes indhold og følgevirkningerne af en eventuel overtrædelse af tredjeparts rettigheder og dansk lov.

 

Såfremt mimosafoto.dk får kendskab til, at du ikke overholder disse vilkår forbeholder Mimosa Foto.dk sig rettigheden til at inddrage relevante myndigheder herunder foretage politianmeldelse.

 

9. Opfyldelsessted, værneting og gældende ret
Nærværende aftale reguleres efter dansk ret, og det gøres udtrykkeligt gældende, at den internationale købelovskonvention (CISG-konventionen) ikke finder anvendelse.

 

Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole. Hvis køber er forretningsdrivende, så er Århus værneting. I alle andre tilfælde gælder det lovbestemte værneting.

Kundesupport: 86 12 04 11

TILMED DIG VORES NYHEDSBREV 

Nyheder, tilbud, konkurrencer m.m.